İzmir - Gündoğdu Cumhuriyet Ağacı Anıtı
Authors : Can Ertoğun
Pages : 941-957
View : 10 | Download : 4
Publication Date : 2021-12-31
Article Type : Other
Abstract :Türk Sanatında Anıt – Heykel kökeni Orta Asya bozkırlarına kadar uzanmaktadır. Batılı anlamda ilk Anıt – Heykel geleneği Sanayi – i Nefise Mekteb – i Alisi’nin kurulmasıyla başlamaktadır. Anıt- heykeller Cumhuriyetin ilanıyla birlikte her alanda olduğu gibi büyük bir değişim ve artış olduğu görülmektedir. İlk dönemde sanatçı ve teknik eleman eksikliği ile yabancı heykeltıraşlara yaptırılmıştır. Yerli sanatçıların yetişmiş olması ve günümüzde Güzel Sanatlar Fakültelerin artmış olması sebebi ile Türk Heykeltıraşların sayısı önemli ölçüde artmış ve buna bağlı olarak Anıt – Heykellerin sayısı da bir hali fazladır. Genel bağlamda bakıldığında birkaç örnek haricinde Anıtlardaki temel konu Atatürk ve Kurtuluş Mücadelesi olmuştur. Bu sebepten dolayı ki Gündoğdu Cumhuriyet Ağacı Anıtı Ekonomi, Eğitim, Spor, Hukuk ve Cumhuriyetin yakın tarihine ait konu ve durumları bir arada barındırması ile diğer anıtlardan daha farklı bir konumdadır.Keywords : Anıt, Cumhuriyet, Gündoğdu Cumhuriyet Ağacı Anıtı