- sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi
- Vol: 10 Issue: 2
- Black Queer Experience and Regeneration in The Watermelon Woman and Brother to Brother
Black Queer Experience and Regeneration in The Watermelon Woman and Brother to Brother
Authors : Serdar Küçük
Pages : 431-453
Doi:10.32001/sinecine.639730
View : 10 | Download : 4
Publication Date : 2019-10-30
Article Type : Research
Abstract :Doksanlı yılların başından günümüze, tarihe olan yoğun ilgi queer sinemasının belirleyici özelliklerinden biri oldu. Derek Jarman ve Tom Kalin başta olmak üzere birçok queer yönetmen resmî tarihi yeniden yazmak için uğraştı ve tıpkı onlar gibi yeni kuşak yönetmenler de sinemanın gücünü kullanarak yeni bir gelecek inşa etme çabasıyla aynı yöntemi benimsemeye devam ediyor. Aynı anda hem beyaz hem de hetero tarihselciliğin tehdidiyle karşı karşıya olan Afro-Amerikalı yönetmenler Marlon Riggs ve Isaac Julien de Tongues Untied (Çözülen Diller, 1989) ve Looking for Langston (Langston’ı Ararken, 1989) filmlerinde, bugün Queer Yeni Dalga sineması olarak bilinen dönemin ilk evresinde, aynı yöntemi post-modern bir tarzda uyguladı. Onların izinden giden Cheryl Dunye ve Rodney Evans ise The Watermelon Woman (Karpuz Kadın, 1996) ve Brother to Brother (Kardeş Kardeşe, 2004) filmlerinde geleneği, biçim olarak aynı oranda sıra dışı fakat içerik yönünden daha radikal, yeni bir boyuta taşıyor. Aşağıdaki metinsel analizlerde, Dunye ve Evans’ın tarihi manipüle etmekle kalmayıp, Siyahîliği ve eşcinselliği yerleşik ırk, toplumsal cinsiyet ve cinsel yönelim kimliklerini tartışmaya açacak şekilde konuşlandırarak, sinemacılığı Amerikalı Siyahî gey ve lezbiyenler için bir tür umut ve yenilenme aracına dönüştürdüğü iddia edilmektedir.Keywords : Siyahi, queer, cinema, Dunye, Evans