TAŞRADA KALAN ERKEKLİKLER
Authors : Burçin Kalkin Kizildaş
Pages : 71-94
Doi:10.32001/sinecine.537784
View : 9 | Download : 4
Publication Date : 2019-03-15
Article Type : Research
Abstract :Bu çalı ş mada, kentin ta ş rasında geçen Ba ş ka Semtin Çocukları (Aydın Bulut, 2008), Bornova Bornova ( İ nan Temelkuran, 2009) ve Kara Köpekler Havlarken (Mehmet Bahadır Er & Maryna Gorbach, 2009) filmleri, ta ş ranın de ğ i ş en anlamlarına ba ğ lı olarak, dı ş arıda kalma ve erkeklik ba ğ lamında tartı ş ılmaktadır. Ta ş ra; sıkıntı hali, kenara itilme, tekinsizlik ve dı ş arıda kalmayla tanımlanmı ş , kentin ta ş rası olarak kenar mahalle temsili ve bu temsile ba ğ lı olarak kenarda kalan erkekler üzerinden de ğ erlendirilmi ş tir. Kenar mahalle, iç içe geçen, birbirini dı ş layarak, kenara iterek var olmaya çalı ş an tüm durum ve ili ş ki biçimlerini tanımlamak için kullanılmaktadır. Bu dı ş lama ve kenara itmenin parçaları olarak erkekler arası ili ş kiler ve kadınların temsili, sıkıntı ve tekinsizli ğ in ruh hali içerisinde ele alınmaktadır. Seçilen üç filmin de 90 sonrasının toplumsal krizlerini bu krizlere e ş lik eden erkeklik halleriyle birlikte anlatması çalı ş manın temel argümanıdır.Keywords : Toplumsal cinsiyet, erkeklik, taşra, temsil, film