- sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi
- Vol: 8 Issue: 2
- BATMAN BAŞLIYOR’DA ROMANTİK SUÇLULUK, RADİKAL KÖTÜLÜK VE MODERN KAHRAMANLIĞIN REFLEKSİF İNŞASI...
BATMAN BAŞLIYOR’DA ROMANTİK SUÇLULUK, RADİKAL KÖTÜLÜK VE MODERN KAHRAMANLIĞIN REFLEKSİF İNŞASI
Authors : Göral E. Yilmaz Ercan
Pages : 29-61
Doi:10.32001/sinecine.536467
View : 12 | Download : 5
Publication Date : 2019-03-15
Article Type : Research
Abstract :Ortaya çıkışları itibariyle modernitenin ürünleri ve örnekleri olan süper kahramanlar, popüler sinema aracılığıyla postmodern dünyaya taşınmış lar, fakat bu esnada sahip oldukları modern değerleri de beraberlerinde getirmişlerdir. Bu süper kahramanlar, postmodern bir dünyada, kendi lerini bir kez daha "modern kahramanlar” olarak inşa etmekte ve sahip oldukları bu modern değerlerin postmoderniteyle çarpışması aracılığıyla gündeme gelmektedirler. Bu makalede, yönetmenliği Christopher Nolan tarafından yapılmış olan Batman Begins ( Batman Başlıyor , 2005) filminin, modern ve postmodern kavramsallaştırmalar bağlamında, Lévi-Stra uss’un ikili karşıtlıklar yöntemiyle çözümlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan çözümleme sonucunda, Bruce Wayne’in kendi içindeki çelişkilerin üste - sinden gelme ve bu esnada Batman’e dönüşme sürecini anlatan Batman Başlıyor filminin, modern bir kahramanlık inşası hikâyesi aracılığıyla, belli başlı postmodern değerlerle bir çarpışmanın yanı sıra, özellikle moderni - tenin kendi içindeki çelişkilere ve karşıtlıklara dair belirgin bir çerçeve çiz mekte olduğu saptanmıştır.Keywords : Modernite, postmodernite, Batman, ikili karşıtlıklar, Lévi-Strauss