- Sanat ve Tasarım Dergisi
- Vol: 11 Issue: 2
- SMARTING THE TOY: A PROPOSAL FOR A FRAMEWORK FOR DESIGNING DIGITAL TECHNOLOGY CONTAINING TOYS
SMARTING THE TOY: A PROPOSAL FOR A FRAMEWORK FOR DESIGNING DIGITAL TECHNOLOGY CONTAINING TOYS
Authors : Ozan Soyupak, İlayda Soyupak
Pages : 468-481
Doi:10.20488/sanattasarim.1049027
View : 19 | Download : 9
Publication Date : 2021-12-27
Article Type : Research
Abstract :Oyuncak tasarımı, oyun kavramındaki ve çocuğun günlük yaşamındaki herhangi bir değişikliğe paralel olarak gelişir. Günümüz oyuncakları, oyuncağın zaman ve mekânla yakın ilişkisine bağlı olarak, farklı biçimlerde güncel teknolojik unsurları içermektedir. Bu çalışma, teknoloji barındıran oyuncakların tasarlanmasına yönelik bir çerçeve ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda günümüz oyuncak pazarında önemli bir yere sahip olduğu belirlenen oyuncaklar netnografik yöntemlerle incelenmiştir. Bulgulara bağlı olarak, teknoloji içeren oyuncaklar için oyun değeri ve kullanıcı etkileşiminin önemi dikkat çekmektedir. Her nesnenin tasarımında olduğu gibi, oyuncak tasarım sürecinin de kullanıcısı, üreticisi, zamanı ve yeri ile oldukça bağlantılı olduğu ortaya çıkmıştır. Günümüz oyuncak tasarımcısı; yeni çağ oyuncağını, oyuncağın oyun özüne saygı duyarak ve çağdaş dünyada hem yetişkinlerin hem de çocukların beklentilerini karşılayarak konumlandıracak olan kişidir.Keywords : Dijital Oyuncaklar, Oyun, Akıllı Oyuncaklar, Oyuncak Tasarımı, Teknolojik Oyuncaklar