Kemanda Konum Geçişleri ve Konum Sınıflandırması
Authors : Sevgi Taş
Pages : 350-369
Doi:10.20488/sanattasarim.691288
View : 16 | Download : 6
Publication Date : 2019-12-20
Article Type : Review
Abstract :Öğrenciliğin ilerleyen yıllarında ve profesyonel boyuta gelindiğinde, her kemancı mutlaka çeşitli pasajların parmak numaraları, konumları veya konum geçişleri hakkında karar vermesi gerektiği durumlarla karşılaşmaktadır. Burada çalıcı konuya, müzikal ve teknik anlamda tam olarak hakim olmalıdır. Bunun için eğitim süreçlerinde konunun adım adım öğretilip uygulanması, yani belli bir sistem içerisinde atlanmadan öğrenciye sunulması önemlidir. Buradan yola çıkarak bu çalışmada, kemanda konum geçmenin teorisi ayrıntılı bir şekilde irdelenmektedir. Çalışmanın konum geçmeye başlama boyutunda; konum geçme öncesi ve başlangıç aşamasında yapılacak çalışmalara, fiziksel unsurlara, kılavuz ses öğesine ve zamanlamaya ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra konum geçme çeşitleri belirlenmiş, bu çeşitlerin ışığında konum geçme sınıflandırması yapılmıştır. Son olarak çalışmada konum geçmeyi kolaylaştırıcı unsurlar boyutunda, çalgı tutuşu, rahatlık, işlemden korkmama, el-kol pozisyonları, konum mesafesi, geçişi hissettirmeme, işlem sırasında parmakların dokusu, zamanlama, cümleleme ve yay kullanımı çerçevesinde çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır. Çalışma, keman eğitiminde teori ile uygulama arasında köprü oluşturması ve eğitim uygulamalarına doğrudan katkı sağlayacak olması bakımından ve önemlidir.Keywords : Konum Geçme, Konum Geçme Çeşitleri, Konum Geçme Sınıflandırması, Keman Eğitimi, Keman Teknikleri