- Sanat Tarihi Dergisi
- Vol: 26 Issue: 2
- I. DÜNYA SAVAŞI’NIN SANAT DİLİNE ETKİLERİ; Max Beckmann’ın Die Hölle (Cehennem), Käthe Kollwitz’in D...
I. DÜNYA SAVAŞI’NIN SANAT DİLİNE ETKİLERİ; Max Beckmann’ın Die Hölle (Cehennem), Käthe Kollwitz’in Der Krieg (Savaş) Baskı Dosyaları
Authors : Ali Şahan Kuru
Pages : 395-421
Doi:10.29135/std.315192
View : 9 | Download : 4
Publication Date : 2017-10-30
Article Type : Review
Abstract :Bu çalışmada Birinci Dünya Savaşı sırasında Almanya’da yaşayan ve üreten sanatçıların, savaş sürerken ve hemen ardından yaşanan Weimar Cumhuriyeti döneminde ortaya koydukları eserler üzerinden yaşananları ne şekilde kayıt altına aldıkları incelenecektir. Dünyanın ilk "topyekûn savaş”ı olarak kayıtlara geçen büyük savaşın sanat diline etkileri, savaş öncesi süregelen sanatsal çizgiyi nasıl kırdığı ve onu nasıl dönüştürdüğü üzerinde durulacak ve Max Beckmann ile Käthe Kollwitz’in benzer dönemde ürettikleri iki baskı serisi arasındaki farklar incelenecektir. Çalışmada ilk iki bölüm, Birinci Dünya Savaşı’nın Avrupa sanatını nasıl etkilediği, bizatihi savaşta yer alan bazı sanatçıların savaş sırasındaki rolleri ve Almanya’da şekillenen Yeni Nesnelcilik akımının sanatsal yörüngesini tarihsel bir izlekte ele alacaktır. Son iki bölüm ise, Weimar Cumhuriyeti döneminin belli başlı sanatçılarından olan Max Beckmann’ın Die Hölle (Cehennem) ve Käthe Kollwitz’in Der Krieg (Savaş) başlıklı baskı dosyaları üzerinden, yaşanan toplumsal krizler karşısında iki sanatçının takındıkları eleştirel tavrı ve sanatsal dili nasıl kullandıklarını inceleyecek. İki baskı dosyasının ifade, biçim ve teknik farkları karşılaştırmalı olarak analiz edecektir.Keywords : Yeni Nesnelcilik, Verizm, ironi, Kinizm, Tahta Baskı