- RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
- Issue: 28
- Secrecy and disclosure in Angels in America and How to Get Away with Murder
Secrecy and disclosure in Angels in America and How to Get Away with Murder
Authors : Olgahan BAKŞİ YALÇIN, Sultan KOMUT BAKINÇ
Pages : 483-497
Doi:10.29000/rumelide.1132589
View : 11 | Download : 2
Publication Date : 2022-06-21
Article Type : Research
Abstract :Farklı cinsel alt kültürlerin ve toplulukların ortaya çıkışı, yirminci yüzyılı karakterize eden ve giderek artan sosyal karmaşa ve toplumsal farklılaşma ile sonuçlanan daha büyük bir sürecin parçasıdır. Bu farklılaşma süreci, Jeffrey Weeks'in Cinsellik (1986, s. 75) adlı eserinde belirttiği gibi, "sınıfsal, etnik, ırksal ve kültürel biçimlerin yanı sıra çeşitli toplumsal cinsiyet ve cinsel deneyimler için yeni bir çoğulculuk” doğurmustur. Tony Kushner tarafından yazılan Angels in America (Melekler Amerika’da) (1992-1995), muhafazakârlık, cinsel politika ve dönemin yeni gizemli hastalığı olan AIDS’in arka planını oluşturduğu 1980'ler Amerika’sında geçen bir oyundur. Öte yandan, How to Get Away with Murder (2014-2020), LGBTQ topluluğunun Amerikan toplumunda uzun zamandır ihmal edilen yerini bulduğu, ABC Stüdyolarında Peter Nowalk tarafından yaratılan ve Shonda Rhimes’ın yapımcılığını üstlendiği hukuk odaklı Amerikan gerilim dizisidir. Yirmi yıl arayla yazılmış her iki eserde de, cinsel kimlikle sıkı sıkıya bağlı gizlilik ve ifşaat anlatı izleğinin esas bağlantı noktasını oluşturur; başkahramanlar toplumsal, kültürel ve siyasi tutumların yanında kendi cinsel kimlikleriyle de kavgaya tutuşur, böylece bütün yaşamları savaş alanına döner.Bu çalışmada, ABD’deki sosyal, politik ve kültürel değişimler ışığında Angels in America (Melekler Amerika’da) ve How to Get Away with Murder başlıklı eserlerde cinsel kimliklerin gizliliğini ve ifşasını tartışmayı amaçlıyoruz.Keywords : Melekler Amerika’da, How to Get Away with Murder, Gizlilik, İfşaat, LGBTQ topluluğu, AIDS, Eşcinsel evlilik