- RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
- Issue: 6 Special Issue
- The Double Passage: Köle Anlatısında Sesin İcrası
The Double Passage: Köle Anlatısında Sesin İcrası
Authors : Giuseppe SOFO
Pages : 52-60
Doi:10.29000/rumelide.336537
View : 7 | Download : 4
Publication Date : 2016-04-21
Article Type : Research
Abstract :Makale, milyonlarca Afrikalının, özgürlükten Amerika’ya ve Amerika’dan özgürlüğe giden "köle yolu”nu ( double passage ) betimler. Makalede, köle anlatısında ve özellikle sergilenen köle anlatısında (tiyatro ve müzik) sesin rolüne odaklanarak anlamın oluşturulmasında ve köle anlatısındaki özgürlük savaşında sesin önemi ele alınacaktır. Eğer köleler özgürlüklerinin yazı aracılığıyla yok olduğunu görmüşlerse düşüncelerini açıklama hakkı kazanmaları ve özgürlüklerini elde etmeleri, çoğu zaman söylenen söz ve müzik aracılığıyla olmuştur. Dion Boucicault'nun The Octoroon; or Life in Louisiana (1861) başlıklı melodramı, LeRoi Jones/Amiri Baraka'nın Slave Ship: A Historical Pageant (1967) başlıklı oyunu, Hannibal Lokumbe'nin African Portraits (1990) başlıklı oratoryosu, Ouladah Equiano'nun The Interesting Narrative of the Life of Olaudah Equiano, or Gustavus Vassa, the African, Written by Himself (1789), Frederick Douglass'ın Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave, Written by Himself (1845) başlıklı eserleri, Octavia Butler'ın Kindred (1979) başlıklı romanı ve Clarence Major'ın The Slave Trade: View from the Middle Passage (1994) başlıklı şiiri çalışmanın bütüncesini oluşturmaktadır.Keywords : Ses, köle anlatısı, sergileme, Afrika, Afrikan-Amerikan edebiyatı, middle passage, köle yolu