- Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Issue: 58
- JOHANN SEBASTIAN BACH’IN "BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ ve YORUML...
JOHANN SEBASTIAN BACH’IN "BWV 1017 DO MİNÖR KEMAN-HARPSICHORD SONATI’’NIN İNCELENMESİ ve YORUMLANMASI
Authors : Ebru Şahin
Pages : 103-121
Doi:10.30794/pausbed.1197720
View : 27 | Download : 35
Publication Date : 2023-09-08
Article Type : Research Article
Abstract :Günümüzde Barok müziğin nasıl çalınması gerektiği ve Barok Dönem’in günümüz müzik tarzlarını etkileyip etkilemediği halen tartışılan bir konudur. Özellikle J.S.Bach’ın keman eserlerine bakıldığında adeta bir Romantik Dönem eseriymişcesine yorumlanırken gereğinden fazla yapılan vibrato tekniği, eserde tam tersi bir müzikal ifadeyi ortaya çıkarmaktadır. Tabi ki bir eseri yorumlama konusu çok göreceli olup herkesin özellikle ünlü müzisyenlerin kendilerine ait müzikal ifadeyi göstermeleri ve kendi istedikleri şekilde çalmaları önemli bir konudur. Eserlerinin yorumlanması konusunda en fazla görüş ayrılığının yaşandığı büyük bir besteci olan Bach’ın günümüzde yorumlanması bu açılardan oldukça önemlidir. Bir Barok eserini yorumlamadan önce, o eserin dönem özellikleri incelenerek yorumlama oldukça önemlidir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, J.S.Bach’ın Do minör Keman –Harpsichord Sonatı ele alınarak, form ve müzikal açıdan incelenmiştir. Bu çalışmada, Bach’ın bu sonatı ile barok yapıdan uzaklaşarak Klasik Dönem bestecilerine öncü olduğu yenilikçi yapı ortaya konulmuş ve icracıların eser hakkında doğru yorumlama konusunda bilgi sahibi olması hedeflenmiştir.Keywords : Bach, Sonat, Form, Analiz, yorumlama