- Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Issue: 40
- MAD WOMEN ON STAGE: FEMALE INSANITY IN EURIPIDES’ MEDEA, HENRIK IBSEN’S HEDDA GABLER and EUGENE O’NE...
MAD WOMEN ON STAGE: FEMALE INSANITY IN EURIPIDES’ MEDEA, HENRIK IBSEN’S HEDDA GABLER and EUGENE O’NEILL’S LONG DAY’S JOURNEY INTO NIGHT
Authors : Meltem Can
Pages : 405-416
Doi:10.30794/pausbed.681422
View : 12 | Download : 4
Publication Date : 2020-06-29
Article Type : Research
Abstract :Tarih boyunca toplumsal cinsiyet rollerine karşı çıkan kadınlar ataerkil toplum tarafından çoğunlukla histerik, deli ya da tehlikeli olarak addedilmişlerdir. Kadınları delilikle bağdaştıran ve süregelen bu eğilim tiyatroda da yankı bulmuştur. Bu açıdan, bu çalışma Eupides’in Medea, Henrik İbsen’in Hedda Gabler ve Eugene O’Neill’in Günden Geceye adlı eserlerinde dayatılan normallik sınırlarını aşan aykırı kadınların resmedilişini inceleyecektir. Ekonomik olarak eşlerine bağımlı ve toplumsal beklentiler karşısında huzursuz hisseden Medea, Hedda ve Mary ataerkilliğe karşı koyuşlarıyla deliliğin sınırlarına itilen farklı dönemlerin trajik kadın kahramanlardır. Tutkularını ve görece özgürlüklerini feda ettikten sonra, bu alışılmadık kadın başkahramanlar dikte edilen toplumsal cinsiyet rollerini ve annelik imgesini reddedişlerinde buluşurlar ki bu karşı duruş Medea’nın öz oğullarını öldürmesine ve Hedda’nın hayatına son vermesine sebep olurken Mary’e gerçekle bağlantısını morfinle kesmekten başka çıkar yol bırakmaz.Keywords : Medea, Hedda Gabler, Günden Geceye, Kadın Deliliği