- Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Issue: 39
- "HER SPEECH IS NOTHING": THE COMMUNICATIVE FUNCTION OF SONGS IN OPHELIA’S MAD SCENE
"HER SPEECH IS NOTHING": THE COMMUNICATIVE FUNCTION OF SONGS IN OPHELIA’S MAD SCENE
Authors : Fatma Zeynep BİLGE
Pages : 105-116
Doi:10.30794/pausbed.684026
View : 6 | Download : 2
Publication Date : 2020-04-14
Article Type : Research
Abstract :Müzik ve tiyatronun antik Yunan tragedyasının doğuşundan bu yana yakın ilişki içinde oldukları bilinmektedir. Bu çalışma Ophelia’nın duygularını karşı tarafa iletmek için şarkıları ve şarkı söylemeyi alternatif bir dil olarak kullandığını iddia etmekte. Ophelia’nın delilik sahnesi olarak da tanımlanan IV. Perde V. Sahne boyunca Ophelia, Hamlet ile olan ilişkisine ve babası Polonius’un ölümüne ilişkin deneyimlerini şarkılar aracılığıyla yorumlar. Bu makale Ophelia’nın neden sözlü dile alternatif bir dil kullanmaya ihtiyacı olduğunu gözler önüne sermeyi amaçlamaktadır. Hamlet oyununda Ophelia’ya yüklediği itaatkar ve sessiz rolün tartışılmasının ardından Ophelia’nın IV. Perde V. Sahnede söylediği şarkılar yakın okuma tekniğiyle incelenir. Bu şarkıların söz konusu bağlamda ne anlama geldiklerinin incelenmesi sürecinde Shakespeare’in dönemindeki müzikal uzlaşımlar da tartışılmaktadır.Keywords : Shakespeare, Hamlet, Ophelia, şarkı söyleyen karakterler