Sokak Sanatında Üsluba Dair Yorumlar ve Muhalif Boyut
Authors : Hamdi Gökova
Pages : 97-107
Doi:10.17484/yedi.620033
View : 13 | Download : 8
Publication Date : 2020-01-23
Article Type : Research
Abstract :Özet Sokak Sanatı ismi, 90’larda grafitinin içinde belirginleşen şablon, çıkartma, mozaik, poster gibi yöntemlerle oluşturulan farklı uygulamaları nitelemek için kullanılmaya başlamıştır. Graffiti kendi dar grubuna seslenirken, sokak sanatı topluma seslenmeyi ve mesaj iletmeyi amaçlıyordu. Sokak sanatı, reklamlarda yer alma, kamusal alanda yasal uygulamalar, müze ve galerilerde sergilemeler gibi etkinlikler aracılığıyla sisteme bulaştığı anda tartışmalar başlıyor. Gelip geçiciliği, muhalifliği, vandallığı ve anonimliği savunan bir grup, yasal uygulamaları ve sergilerde yer almayı davaya ihanet olarak görürken, diğer bir grup ise, sanatsal kalite ve gelişim için bunu doğal karşılıyor. Sokak sanatı, son yıllarda gerçekleştirilen önemli sergiler, etkinlikler ve oluşan büyük ilgi nedeniyle çağdaş bir sanat akımı görünümündedir. Yeni bir izleyici kitlesi oluşturan sokak sanatı, kapalı devre çalışan mevcut sanat sistemine de açılım sağlıyor ve sanatı toplumla barıştırıyor. Bu çalışma, sokak sanatını üslup yönelimleri bağlamında belirli sanatçılar üzerinden inceleyip, muhalif boyutunu tartışacaktır.Keywords : Sokak Sanatı, graffiti, Vandalizm, Kamusal Alan