- Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Vol: 18 Issue: 33
- BEETHOVEN’IN SON DÖNEM ÜSLUBU, SON PİYANO SONATLARI ve "OP. 106, HAMMERKLAVİER"
BEETHOVEN’IN SON DÖNEM ÜSLUBU, SON PİYANO SONATLARI ve "OP. 106, HAMMERKLAVİER"
Authors : Aylin Çakici Uzar
Pages : 379-399
Doi:10.21550/sosbilder.297017
View : 17 | Download : 9
Publication Date : 2017-07-31
Article Type : Research
Abstract :Beethoven’ın üç evre altında incelenen ve bestecinin sanatsal yaratıcılığı ile müziğindeki üslup değişikliklerinin anlaşılmasını sağlayan süreçlere bakıldığında, literatüre "Son Dönem” olarak geçmiş olan 1812-1827 yılları, bestecinin yoğun olarak Bach’tan ilham aldığı, ancak kendine özgü müzik dilini ortaya koyduğu bir "yenilikçi üslup” a işaret etmektedir. Son piyano sonatları olarak bilinen op. 101, 106, 109, 110 ve 111, bu üslubun piyanistik eserler sınıflandırmasındaki en önemli örnekleridir. Bu çalışmada, Op. 106 Hammerklavier Sonatı, gerek bahsi geçen yenilikçi üslup, gerekse son dönem piyano sonatları arasındaki yeri bağlamında incelenecek ve Beethoven’ın –çoğunlukla- bestecilik yönüne değinen kaynaklarda hissedilen eksikliğe binaen, eserin piyanistik anlamdaki değerine işaret edilecektir.Keywords : Beethoven, Son dönem, Yeni üslup, Op. 106 Hammerklavier, Piyano sonatları