- Spor Eğitim Dergisi
- Vol: 3 Issue: 3
- 9-14 Yaş Grubu İşitme Engelli Sedanterlerde Nintendo-Wii Balance Board Antrenmanlarının Dinamik Deng...
9-14 Yaş Grubu İşitme Engelli Sedanterlerde Nintendo-Wii Balance Board Antrenmanlarının Dinamik Denge Üzerine Etkisi
Authors : Cihat Korkmaz, Manolya Akin
Pages : 119-127
View : 23 | Download : 6
Publication Date : 2019-12-30
Article Type : Research
Abstract :Bu araştırma da Nintendo-wii ile yapılan antrenmanların işitme engelli sedanterlerin dinamik denge değişkenlerine olan etkisini değerlendirmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini; Mersin ili Toroslar ilçesinde bulunan Yunus Emre İşitme Engelliler Ortaokulu’nda öğrenim gören, daha önceden herhangi bir spor branşı ile uğraşmamış 9-14 yaş aralığındaki 22 işitme engelli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ön test-son test model kullanılmış olup, Nintendo Wii Fit sport içinde bulunan ve denge duyusunu geliştirmeye yardımcı olan; kafa topu (soccer heading), kayak slalomu, kayakla atlama, table tilt, gergin ip üstünde yürüme (tightrope tension), denge balonu, penguen kayış ve snowboard slalom oyunları 8 hafta boyunca katılımcılara uygulanmıştır. Dinamik denge ölçümü için TecnoBody ProKin denge cihazı, gözler açık bir şekilde çift ayakla ve tek ayakla (sağ-sol) kullanılmıştır. Cihazın çift ayak ve her iki ayak için verdiği 5 ayrı veriden, yapılan iki uygulamadan sonra en iyi olanı analize dâhil edilmiştir. Çalışmaya katılan bireylerin, yaş, boy ve kilo aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri belirlenmiştir. Normallik dağılımları yapılmıştır. Normallik dağlımı sonucunda; normal dağılım göstermeyen çift ayakla katedilen mesafe (ÇİFTPL) değeri için Wilcoxon işaretli sıralar testi, normal dağılım gösteren diğer değerler için paired sample t testi uygulanmıştır. 8 haftalık antrenman programları uygulanması sonucunda; bireylerin çift, sağ ve sol ayak katedilen mesafe (PL) puanlarının ön test-son test ölçümlerinde anlamlı düzeyde farklılık görülmüştür. Nintendo-wii balance board antrenman programlarının dinamik denge becerilerinin gelişmesine olumlu yönde katkı sağladığı söylenebilir.Keywords : İşitme Engelli, Dinamik Denge, Nintendo-wii